Методична робота в навчально-виховному комплексі здійснюється згідно із законодавчими, нормативно-правовими документами про школу, Положенням про методичну роботу, рекомендаціями Міністерства освіти і науки України,відділу освіти Бучанської міської ради. Її зміст спрямований на піднесення на більш високий рівень теоретичної підготовки кожного педагога, активізацію його творчого потенціалу, засвоєння і впровадження ним у педагогічну практику прогресивних технологій навчання та виховання, перспективного педагогічного досвіду, підвищення результативності педагогічної праці..
Головною методичною проблемою на 2013/2014 навчальний рік визначено«Формування соціально зрілої особистості шляхом впровадження інноваційних технологій навчання, виховання й управління навчальним закладом».
Для здійснення управлінської діяльності, навчально-виховної роботи з дітьми в закладі методична роботарозподілена за напрямами, відповідно до яких створенірізніслужби:
1. Педагогічна службавирішує завдання підвищення ефективності педагогічного процесу, удосконалення фахової майстерності педагогів.
2. Соціально-психологічна службавідслідковуєдинамікупсихічного розвитку дитини, забезпечує збереження психічного здоров’я, емоційного комфорту всіх учасників навчально-виховного процесу, здійснює соціально-психологічний супровід вихованців та учнів, допомагає педагогам бачити дитину як особистість.
3. Фізкультурно-оздоровча службаздійснює свою роботу через поєднання широкого комплексу заходів фізичної культури, насичення повсякденногожиття дітей руховою активністю та спеціальними заходами щодо зміцнення їхнього здоров’я.
4. Корекційно-логопедична служба надає кваліфіковану допомогу дітям з вадами мовлення та порушенням психічного розвитку.
5. Художньо-естетична служба спрямовує свою роботу на розвиток у дітей естетичних почуттів, творчості через рухи, спів, малюнокзасобами художньої літератури, музики, образотворчого мистецтва.
Кожна служба розробила структурно-змістовну модель своєї діяльності, визначала завдання, форми й методи роботи з дітьми.
Робота цих методичних підрозділів спланована, їх діяльність зумовлена завданнями, що ставить педагогічний колектив на цей навчальний рік.
Педагоги НВК активно беруть участь у міських методичних комісіях, міських та обласних семінарах.
Впродовж навчального року колективні та групові форми роботи поєднуються з індивідуальними. Значна увага приділяється самоосвіті як одній із форм індивідуальної методичної роботи. Постійно ведеться робота з молодими спеціалістами. Згідно наказу по НВКкожен молодий спеціаліст маєнаставника. Ця робота сприяє підвищенню професійної майстерності молодих педагогів.
Науково-методична проблема школи на 2013/2014н.р.:
Педагогічний колектив разом з батьківською громадою у цьому навчальному роціпрацює над проблемою:
«Створеннясприятливих умов для особистісного становлення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, формування їх життєвої компетентності, забезпеченнязбалансованого розвитку, узгодження у житті підростаючого поколінняосновних тенденцій до самореалізації, саморозвитку та самозбереження».
ЗавданняНВК «ЗОШIступеня – ДНЗ «Берізка»
на 2013/2014 навчальний рік:
1. В тісній співпраці з батьківською громадою забезпечувати оптимальні умови для виховання, навчання та розвитку дітей віком від 2 до 10 років, майбутніх громадян України гармонійно і всебічно розвиненихз багатогранними знаннями,високо-національною свідомістю, моральними якостями та працьовитістю.
2. Зберігати пріоритети охорони життя, зміцнення психічного і фізичного здоров’я дітей, забезпечення їх своєчасного та повноцінного фізичного розвитку.
3. Організовувати освітній процес, який бинадавав можливість дітям з особливими потребами навчатися разом зі здоровими однолітками і отримувати необхідний комплекс корекційних, реабілітаційних та навчально-виховних послуг.
4. Посилювати розвивальний і виховний аспекти розумового виховання дошкільників та молодших школярів, приділяти увагу формуванню мотивів пізнавальної діяльності, розвитку інтелектуальних почуттів та вміння суспільної взаємодії.
5. Формувати початки духовності з перших років життя в напрямках закладання основ культури міжособистісного спілкування, моральної, громадянської, художньо-естетичної, родинно-побутової, правової, екологічної культури.
6. Забезпечувати кожну дитину 5-ти річного віку необхідними освітніми послугами, створюючи передумови для її безболісної адаптації донового соціального середовища на основі сучасних критеріїв, форм і методів підготовки до школи.
До методичної комісії вчителів початкових класів залучено 13 вчителів:
вища категорія — 4 учителів;
вчитель-методист —2;
старший вчитель —2;
спеціалістів 1-ої категорії – 2;
спеціалістів 2–ої категорії – 2;
спеціалістів - 5.
ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
№
Основна тематика засідань
Дата
1.
Про виконання плану роботи за минулий навчальний рік та обговорення
плану методичної комісії на поточний 2013/2014 навчальний рік. Аналіз навчальних програм
для початкової школи на 2013/2014 навчальний рік. Опрацювання інструктивно - методичних матеріалів.
Розподіл доручень між членами методичної комісії.
вересень
2.
Розвиток пізнавальної активності дитини шляхом впровадження інноваційних технологій та ефективність їх використання на різних етапах уроків у початковій школі.
жовтень
3.
Особистісно орієнтований підхід у навчанні молодших школярів українській мові. Розвивальне навчвння на уроках мови.
лютий
4.
Інтегровані уроки як спосіб реалізації міжпредметних зв'язків. Аналіз рівня навчальних досягнень учнів з основних наук за підсумками контрольних робіт, державної підсумкової атестації, річного оцінювання. Огляд новинок психолого - педагогічної та методичної літератури. Підсумки роботи МК за 2013/2014 навчальний рік.
травень
Професійне кредо методичної комісії
Якщо ви володієте знанням,
дайте іншим запалити від нього свої світильники
Т. Фулпер
Нашими головними завданнями є: сприяти всебічному розвитку, орієнтуючись на природні здібності та індивідуальні потреби молодших школярів; формувати самодостатню особистість з гуманними якостями й активною позицією громадянина; активізувати навчально-виховний процес, запроваджуючи інноваційні технології, форми та методи навчання, ППД; підвищувати науково-теоретичний та методичний рівень вчителів, їхню самоосвіту.
Символом методичної комісії початкових класів є веселка
Після дощу веселка
зазирає у віконце,
Вона дарує нам
Надію, радість, сонце.
Дитячі душі, як ті
Струни веселкові,
Звучать лише
В добрі, теплі, любові.
Веселка - вражаюче небесне явище, її поява разом з першими весняними дощами, є знаменням відродження природи, приходу літа, а розкішні кольори, якими сяє веселка, є відбиттям сонячного світла у водяних краплях, зважених у повітрі. Ці крапельки по різному відхиляють світло різних кольорів, у результаті чого біле світло розкладається на спектр.
16 жовтня 2013 року була проведена педрада "Реалізація творчого потенціалу педагога як передумова розвитку творчих здібностей вихованців та учнів" 7 листопада було проведено заняття колективного перегляду у старшій групі №2, вихователь Дерев'янко Надія Миколаївна, "Мій рідний край, моя родина і люба наша Україна" 29 листопада відбувся міський проблемний семінар – практикум «Готовність дітей шестирічного віку донавчання в школі»