Інноваціями в діяльності навчальних закладів вважається системне експериментальне використання новітніх освітніх технологій, завдяки чому підвищується ефективність роботи педагогічного колективу.
Внаслідок посилення демократичних тенденцій у житті суспільства освітні системи, як його значущі складові, почали переносити акцент із масових педагогічних явищ на особистість дитини, вивчення можливостей і обставин її індивідуального розвитку, умов саморозкриття і самореалізації людини на різних етапах її життєдіяльності.
Ким виростуть наші сьогоднішні діти, як будуть сформовані їх моральні якості, творчі та інтелектуальні здібності, якими вони прийдуть у доросле життя? Такі питання постають перед нами – педагогами, і формування майбутньої нації залежить від людей, які причетні до дошкільної та початкової освіти.
Наш заклад працює за міжнародною програмою „Крок за кроком” з 1994 року. Ця програми спрямована на особистісно орієнтовану модель виховання, де головна мета – не навчання, а розвиток дитини. Також метою даної програми є - виховання свідомих громадян нового відкритого суспільства, починаючи з наймолодших його членів, та залучення сімей до освіти їх дітей.
У всіх дошкільних групах закладу створене розвивальне середовище, навчання і виховання дітей зосереджене навколо окремих центрів діяльності, відбувається переважно у підгрупах та індивідуально за певною темою. Важливим аспектом в оновленні освітньо-виховного процесу НВК є можливість вихователя, вчителя визначати рівень засвоєння знань кожною дитиною і створити умови для подальшого розвитку індивідуальності. Педагоги, працюючи з дітьми, намагаються задовольняти потреби та інтереси кожної конкретної дитини. До навчально-виховного процесу активно залучаються батьки. Вони є і асистентами вихователів та вчителів, і учасниками свят, і спонсорами, залучаються до планування окремих тем, розваг, екскурсій. Спільне планування педагогами і батьками навчально-виховної роботи з дітьми дає можливість продовжувати процес навчання вдома.
Робота школи-дитсадка за програмою „Крок за кроком” надала можливість включати дітей з особливими проблемами у звичайні групи та класи. Так з 2001 року заклад освіти був залучений до експериментальної програми "Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей з особливими потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах". Цей експеримент був започаткований Інститутом спеціальної педагогіки АПН України та Всеукраїнським фондом „Крок за кроком”.
А з 2008 року наш заклад - в науково-педагогічному експерименті "Соціальна
адаптація та інтеграція в суспільство дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, шляхом запровадження іх інклюзивного навчання".
На даний момент в закладі освіти існує три інклюзованих класи 1-Б, 3-Б, 4-А і старша інклюзована група.
Педагогічний колектив закладу вирішує наступні завдання:
* створення позитивного іміджу інвалідів у суспільстві;
* корекційно - розвивальна робота з дітьми, які мають особливі потреби;
* формування у дітей з обмеженими фізичними та розумовими можливостями досвіду стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища;
* створення оптимальних умов для спілкування, організації відпочинку і дозвілля;
* психологічна підтримка батьків, які виховують дітей з особливими потребами.
Варто відмітити, що перебуваючи у типовому освітньому оточенні, діти з особливими потребами почувають себе дуже комфортно, гарно контактують з іншими дітьми, з дорослими, із задоволенням займаються з психологом, логопедом, вихователями. Дуже люблять заняття з фізкультури, зображувальної діяльності, малювання.
Таким чином, знаходячись у групі з однолітками, де разом з тим можуть задовольнятися особливі потреби, а вихователі вміють при потребі коригувати завдання та педагогічні підходи, діти з різними вадами найкраще мають змогу розкрити свій потенціал.
3 жовтня 2012 року наш заклад відвідала
делегація освітян із
Королівства Бутан.
Ініціатором приїзду в Україну став
Всеукраїнський фонд «Крок за кроком», який займається впровадженням
демократичних практик в систему дошкільної та початкової освіти.
Представники з Бутану та педагоги нашого закладу
обмінялися досвідом роботи, в результаті чого гості висловили своє захоплення.
І це не дивно, адже в сучасному розумінні освіта в Бутані почала розвиватися
лише півстоліття тому.
В свою чергу, гості розповіли про систему освіти Бутану
та освітні реформи, які зараз відбуваються в цій країні. На згадку про зустріч
колеги обмінялися сувенірами.